Ilha Grande Piraten eiland... Good life - Reisverslag uit Angra dos Reis, Brazilië van Rick Broeren - WaarBenJij.nu Ilha Grande Piraten eiland... Good life - Reisverslag uit Angra dos Reis, Brazilië van Rick Broeren - WaarBenJij.nu

Ilha Grande Piraten eiland... Good life

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

09 Juli 2013 | Brazilië, Angra dos Reis

Vandaag vroeg op.. ontbijtje met weer lekker wat fruit.. er staan trouwens ook flink wat lekkere taarten op het ontbijtbuffet.. de Brazilianen zijn wel van de zoetigheid…
Taxi naar het busstation… 3 uur in de bus naar Angra Dos Reis, waar we weer heel snel een taxi moeten scoren, want de ferry naar Ilha Grande gaat over 2 minuten, gelukkig zitten voor en achter ons wat Fransen uit dezelfde bus ook in de taxi, dus hopelijk halen de eerste de boot wel en wachten ze op ons en de rest… sprintje met de backpack en net op tijd om een stukje te gaan varen… altijd lekker… Ilha Grand was vroeger een eilandje waar de Piraten zich verschuilde en later werd het een Lepra kolonie en nog later een gevangenis eiland.. in de LP even bijgelezen over de geschiedenis van Brasil.. waar Maurice van Nassau met de VOC ook nog een tijdje een gedeelte van de Portugezen geconfisqueerd heeft… Ilha Grande is echt een paradijsje met 102 verschillende kleine strandjes.. idyllische boulevard met vele relaxte restaurantjes… na lekker wat eten op een terrasje gaan we (met de benenwagen, want op een vuilniswagen, brandweerwagen en politieauto na zijn er geen auto’s op dit eilandje, wel een taxiboat) op zoek naar een Pousada (bed & breakfast) er zijn er genoeg dus moeilijk kiezen… uiteindelijk komen we terecht bij Pousada L’Auberge, waar een flinke tuin met palmbomen, bananenbomen en een aantal schattige kleine huisjes met hangmat ervoor aan een met zwembad(je) uitgeruste houten vlonder grenzen.. wauw..
Hup het dorpje in waar we in een soort van opstand(je) terecht komen.. aan de borden te lezen zijn er een paar vrouwen omgekomen door toedoen van de politie.. maar we komen er gelukkig vrij makkelijk doorheen…
’s avonds lekker wat gegeten in een selfservice restaurant waar je van het buffet zelf opschept wat je lekker vind en dan wordt je bord gewogen en reken je dus gewoon 4 R$ (Reaal) per 100 gram af.. op het terras is het relaxt en spelen er gitaristen.. lekker cerveesjaaatje…
Volgende morgen net op tijd voor het ontbijt… mmmmm… koffie… broodjes.. sapje.. fruit.. en cake… mmm… op naar het strand.. alhoewel… strandje 1…. 2…..3….4…5… wauw het smalle paadje leid ons langs strandjes het ene nog mooier dan het andere…. Uiteindelijk komen we bij strandje nr. 6.. echt zo’n filmbaai… Expeditie Robinson kan er nog een puntje aan zuigen.. lekker chillen op het strandje omringd door wat locals… uhhmm.. drinken vergeten…. Waar zijn al die strandverkopertjes als je ze nodig hebt.. haha… achter ons ruikt het lekker naar een door wat locals met verse zeeproducten uitgeruste bbq.. mmm… misschien maar ff een kokosnoot uit een boom halen… DORRSSSTTT…. Maar op strandje 3 hebben ze lekkere Caiphirinas met een mooie bloem erin.. en ze smaken goehoeedd.. mmm….
Op de terugweg heerlijk aan een Mangoshake en Acai shake onder een grote boom op een heerlijk terrasje op het strand.. olijfjes.. broodje met tapenade… en al snel wordt het weer donker…. ´s avonds lekker op een terrasje gecrashed en een antipasti.. en visnibbles.. onder het genot van gitaarmuziek.. zoals je kan lezen hebben we het maar vervelend hier ;)
Vandaag is het maar bewolkt en er dreigt regen op komst… eens kijken hoeveel strandjes we de andere kant op tegenkomen.. strandje 1…2…3…4… maar het is niet echt strand weer.. er blijkt ook een waterval te zijn.. dus we hiken een eindje het bos in en komen ruïnes tegen waar vroeger Europeanen in quarantaine werden gehouden tegen cholera.. een eindje verder is een soort lagune en we vervolgen een pad het tropisch REGENwoud in (want het regent inmiddels) na zo’n 800 traptreden en 3 uur verder zien we apen door de bomen slingeren en komen we na een lange wandeltocht eindelijk bij de waterval (van een metertje of 6 hoog) ff lekker douchen onder de waterval, moet je wel eerst een aantal meters door het ijskoude water waden, maar ik heb het er graag voor over, we zijn toch al nat.. op de terugweg zijn we blij dat de klei van het stijle pad niet glad wordt door de regen, anders zou het één lange glij-hem-er-eens in-glijbaan zijn geworden kilometers lang op je flipflopjes door het oerwoud.. oeps ik sta bijna op een heuse slang (niet zo’n grote hoor 50 cm) maar ik laat de slang (die van rechts komt) toch maar even voorgaan…
Helemaal doorweekt ff lekker douchen.. in onze ‘lauwe’ douche in de Pousada… en zo maar eens wat gaan eten.. so far so good… op naar nieuwe avonturen… morgen naar Paraty een koloniaal stadje terug op het vasteland…
We hebben het goed hier… genieten.. nog een maand te gaan.. Jeeuuuhhh..

• 09 Juli 2013 - 11:07

Lobke:

Ricky!!!
    Goed bezig!! Leuk hoor al die verhalen, weten we iig waar jullie je mee bezig houden..
    Ga vooral zo door...
    Klinkt goed allemaal. Have fun!
    De groetjes aan Hillie he!

• 09 Juli 2013 - 17:43

Pa En Ma .:

Hoi Rick en Hikde,

Wij volgen jullie op de voet en het klinkt allemaal fantastisch leuk voor jullie.
    Groetjes avan ons en tot het volgende verhaal!!!
    (Staar nog 4 weken volhouden!!! dit is toch heel vermoeiend)