Bonito is wel bonita.. domper.. en door - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Rick Broeren - WaarBenJij.nu Bonito is wel bonita.. domper.. en door - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Rick Broeren - WaarBenJij.nu

Bonito is wel bonita.. domper.. en door

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

29 Juli 2013 | Brazilië, Bonito

Een beetje dubbel, maar ik wist niet meer precies waar ik gebleven was nu mijn trouwe makker Iphone foetsie is... beetje onthand... maar vervangbaar... nieuwe fotos in aantocht.. maar tijd is kwaliteit... genieten... beleven... reizen.. nog maar een keertje.. op naar het volgende verslag....
Bonito is wel bonita, maar eigenlijk niet zo heel veel te doen.... Als het maar 16 Gr. Buiten is, wat later weer warm lijkt te blijken, maar we lopen achter met ervaringen en overwelming te beschrijven.. Ik typ dit verhaal trouwens voor de tweede keer, want ik ben mijn telefoon kwijt.. Die is inmiddels al verkocht of ligt op de bodem van de zee onder de Emerold sunset.. Een van de mooiste zonsondergangen van zuid Amerika.. Misschien wel van de wereld.. Om over 20 jaar als oldskool model terug te worden gevonden bij Eb... Een domper tijdens alle mooie geweldige ervaringen.. Niet in woorden uit te drukken.. Zelfs voor mij niet als rekordhouder lange verhalen vertellen... Een groot aantal foto's weg , verhalen weg.. Maar we proberen het gewoon opnieuw.. Ontwenningsverschijselen, maar écht vakantie zonder telefoon :( ik mag die van Hill af en toe ' swipen', maar het is hier zo mooi.. Het mooiste plekje op aarde... Maar daarover later meer, want we waren in Bonito.. Ik kan zelfs geen aangifte van verlies doen voor de verzekering, want er is geen politie... Er zijn ook geen straten... Hele dag de 'voetjes in het zand' hoe gaaf is dit.. Ik zit er vol van en weet heel de dag niet waar ik moet kijken.. Zoveel is er te doen... Maar we zijn dus nog even in het 16 graden Bonito.. Ik kan niet wachten om jullie op de hoogte te brengen van het koude Pantanal en het warme Jericoacoara... Maar na een tour langs alle touroperators in Bonito lukt het ons bij de 10e eindelijk om een kom ga mee naar snorkelland.. Avontuur te boeken.. Incl.transfer en onderwatercamera.. S ochtends (er kunnen wat typefouten inzitten door de woordvervanging of touchscreen.. Want ik probeer de schade nu in te halen op de iPhone van Hill)
Onderweg na in een best okay pousada met zwembad ( 2x2 meter en 16 graden buiten brrrr) te overnachten... Fris brrrr 16 graden c. Is het wel slim om te gaan snorkelen buiten? en fruitig (papaja en ananas en meloen en banaan bij het ontbijt) bespreken we heel de politiek, economie, olympische spelen, wk, paus op bezoek, inflatie, beleid en wetgeving van Brazilië en de grote van het net zo groot als Europa land waar je 11.000 km moet rijden om van noord naar zuid te komen... In 2,5 uur rijd je heel Nederland door.... Na noord, oost, zuid en west Brazilië te hebben mogen proeven vraag ik me af hoeveel km we al hebben afgelegd en dat mijn vorige verhaal heel anders was en ik al een stuk verder was... Gas erop.. Wetsuit met korte mouwen en pijpen aan.. Duikbril op en 20 minuten bikkelen om in de kou met 16 graden (in Nederland is het op het moment dubbel zo warm.. ) naar de rivier waarin we als een soort kruising tussen floaten en raften... Al snorkelend 900 meter de Rio de Prato ( zo heette de rivier geloof ik) afdalen in de stroomversnelling.. Van kleine watervalletjes af naar beneden.. Tussen de Dourades (vissen van ca. 40 cm) die in tientallen vliegensvlug naast je heen schieten... Het water is ca. 18 graden dus eigenlijk als je erdoor bent wil je er niet meer uit.. Worden mijn vingers dood en ondoorbloed genoeg om niet meer zo de onderwaterjapaner uit te hangen.. Maar toch weerhoud ons dat er niet van om even door te bikkelen en als een soort van survival achting.. Terug te lopen naar het meer en nog even al tokkelend naar beneden te suissen in deze survival of THE fittest, want we missen de caipirinas van Parity.. Helden van de dag.. Met Frango vel... Kippenvel van de kou en de adrenaline en ik voel me een gelukkig mens omdat dit nog één van de mindere dagen was.. Zo mooi, puur en wild en relax is Brazilië.. 31 mini vakantie-tjes... Toch maar even een liggend streepje ertussen.. Anders suggereert het meer het uitzicht op het strand nu.. Whahaha....
Volgende dag op weg naar Santa Clara een reis van ca. Vijf uurtjes een ranch/farm right in THE middle of nowhere waar ik dus ook geen plaatsnaam van kan noemen, want het is gewoon een farm in de jungle...
Volgende te omschrijven avontuur en ik lig er nog.. 3 achter....
Vrooeeeeeemmmm 350 km scheuren.. Kijk een Koati... racoon.... Wasbeertje... ( kun je onze was even doen... Wip expres... HG) bom Dia... Tuuuuudoooo BEM? :D
Ik mis mijn telefoon?!? Lob mag ik hem terug? Even swipen... Welcome in THE real world.. Zzzzzz....

  • 29 Juli 2013 - 02:37

    Rick Broeren:

    en bedankt voor alle leuke reacties... ik ben even wat minder online.. telefoon is niet meer teruggevonden en er isook geen politie om het aan te geven... verdwenen in de bermuda driehoek... onthand... veel foto's weg.. , maar gelukig alleen van de laatste week en we hebben we nog op 2 andere camera's gemaakt en op de iphone van Hill... groeten terug... morgen het volgende verslag... en misschien gaan we sandboarden ;D groetjes Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Dat er nog maar veel reizen mogen volgen ;)

Actief sinds 23 Juli 2010
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 41300

Voorgaande reizen:

06 November 2023 - 06 Mei 2024

Slipperdagen 2023

23 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Abc-tje

02 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Basil... jaaa lalalaalaa la laa laaaaaa

20 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Caliente en Cuba

27 Juli 2010 - 28 Augustus 2010

Jay Ho

Landen bezocht: