Pushkar prayer... good karma for my father. mother - Reisverslag uit Pushkar, India van Rick Broeren - WaarBenJij.nu Pushkar prayer... good karma for my father. mother - Reisverslag uit Pushkar, India van Rick Broeren - WaarBenJij.nu

Pushkar prayer... good karma for my father. mother

Door: rickbroeren

Blijf op de hoogte en volg Rick

07 Augustus 2010 | India, Pushkar

In Pushkar hebben we even een dagje rustig aan gedaan… het is een groene oase in de bergen.. nwe zitten ergens tussen de 500 en 1000 m hoogte… met uitzicht op de bergen.. en verder is het erg groen.. bomen, bomen en nog eens bomen.. vanaf het rooftop restaurant.. zie je hier en daar een aap in de bomen zitten.. de mussen en vliegen zitten op je bord.. en buiten bij het zwembad loopt een schildpad rond.. lekker ff chillen… boekske lezen.. koffie drinken..
In de namiddag zijn we ff het dorpje in gegaan… een meer met ghats (soort van tribune’s tot in het water).. en wat smalle straatjes met een hoop mensen, koeien en mensen die bloemetjes willen ‘ geven’ daar zijn we al voor gewaarschuwd.. die mag je in het heilige meer gooien en dan afrekenen… bij een cdzaak ja de eerste die we zien.. bieden we hard af op een cdtje van Katha Meetha.. een film die we vanavond met Sunil gaan zien in Jaipur (de roze stad)… uiteindelijke laat ik het afgeboden bedrag zitten als fooi, dus de cd kost 2,30 euro.. met 118 nummers MP3 erop.. buiten bij de cd zaak staat een oud vrouwtje.. heel aardig te zijn… ze heeft vast iets nodig.. maar blijkt echt helemaal niet opdringerig.. ze staat eigenlijk alleen maar te lachen en te dollen… het vrouwtje is echt heeeel klein.. ze komt bij Hill tot haar middel ongeveer… we geven haar wat en vervolgen onze weg door de smalle winkelstraatjes… het is druk.. Hill heeft het er niet zo op… ze wordt niet echt heel vriendelijk aangekeken.. het is ook een streng Moslim dorpje.. je mag er geen vlees eten, geen bier drinken, niet roken, eieren mogen ook niet bij het ontbijt… zou het ramadan zijn ofzo… ik schiet nog wat mooie plaatjes van karakteristieke gezichten… die 300 mm zoom doet het goed… in de straat loopt een kleine krullenbol een heel eind met ons mee… hij wil dat we een chapati voor hem scoren.. (soort pannenkoek) de mensen aan de overkant van de straat schudden allemaal hun hoofd, dat we dat niet moeten doen… het is echt een schatje om te zien… het voelt een beetje week van binnen om het niet te doen.. maar hij blijft aanhouden.. we geven hem een pen voor school, daar zijn ze hier doorgaans heel blij mee… en het is beter als snoep.. hij blijft maar meenemen… ‘Abbeh Djan Abbi’ (en nu opdonderen) blijkt te helpen.. ik zeg het met pijn in mijn hart.. uiteindelijk toch maar ff bij het meer kijken… enkele tientallen ‘Brahman’-aanhangers zijn aan het zwemmen.. in hun onderbroek… en dan niet van die moderne ‘Bjorn Borg’s’ hahaha…. We staan even te kijken… bij een trommelsessie… uiteindelijk.. krijgt een gastje die daar alles een beetje schijnt te regelen, maar toch echt niet op een priester lijkt ons zover om een offer in het meer te gooien.. we moeten een heel gebed nazeggen… en jaaaaahooor daar komt het je moet een donatie doen… en als het niet hoog genoeg blijkt, mag je het hele gebedje nog een keer opnieuw opzeggen… na 5 weesgegroetjes en 10 onzevaders in het Hindu verder.. kopen we het maar af… niet normaal.. ik zie onze lieve pastoor van Beurden al zeggen…: ‘nee, je moet meer in de schaal doen, wacht we beginnen opnieuw.. hahaha…’ niet normaal… en je komt er niet vanaf… hoppa de winkelstraat in.. ik hoor hem in de verte nog roepen.. ‘hier is een pinautomaat’ .. jaa hoeeeeist… het is al aardig donker aan het worden als we de weg terug zoeken naar het hotel… ff lekker eten en naar onze superdeluxe kamer… psst zeggt de ober… je kan ook bier kopen, moet je wel van te voren bestellen en dan brengen ze het stiekum naar de kamer… ja zo gaat dat… ons batterijtje is weer lekker opgeladen en nu in de auto op naar Jaipur..
Rham Rham Sa…

• 10 Augustus 2010 - 09:25

Robkuh:

Heey Rickistan!

Dit is echt wel een overgetelijke vakantie he! Leuk man!
    Betalen voor een gebedje, en nie genoeg....dan nog meer bidden.....hoe kom je op het idee!!!! Hoeveel gekleurde stadjes gaan jullie nog zien btw??? Blue, gold, yellow, pink.....! Niet te dicht in de buurt van Pakistan komen he.....puinhoop daar! En we willen wel dat jullie weer veilig thuis komen hoor!!
    Heel veel plezier nog.
    Gr

• 10 Augustus 2010 - 15:59

Rick:

Haha robkuuuh!! Komt goed hoor kleuren genoeg hiero.. no worries we zitten vr uit de buurt vn het rampengeb(i)ed... grtz Hilde & Rick