Trekking met uitzicht op de Mount Everest - Reisverslag uit Nagarkot, Nepal van Rick Broeren - WaarBenJij.nu Trekking met uitzicht op de Mount Everest - Reisverslag uit Nagarkot, Nepal van Rick Broeren - WaarBenJij.nu

Trekking met uitzicht op de Mount Everest

Door: rickbroeren

Blijf op de hoogte en volg Rick

22 Augustus 2010 | Nepal, Nagarkot

Kathmandu is superrelax.. lekker gegeten en veel minder opdringerige mensen.. er is ’s avonds ook tenminste wat te doen.. we hebben een redelijk hotel… in de middag even de winkelstraten van de wijk Thamel ingeweest… echt wel wat leven in de brouwerij hier.. de volgende dag vertrekken we naar Nagorkot.. met een suzuki busje worden we opgehaald bij het hotel.. waarna we een uurtje ofzo in de auto zitten.. vervolgens met een gids 3,5 gelopen redelijk bergop.. van 500 meter naar een hoogte van 2150 meter waar we uitzicht zouden hebben op het Anapurna gebergte de Himalaya en als het heel helder is zelfs de Mount Everest.. we lopen te puffen.. en op m’n hillfigergympen over de stenen en door de modder… het is zo’n 12 km lopen.. halfweg eten we even een bakje noodles.. in een dorpje van wel maarliefst 4 huisjes ofzo.. dan opeens komt het met bakken uit de lucht en verandert de ‘weg’ in een soort van riviertje.. lees:modderstroom… gelukkig regent het tijdens de monsoen altijd maar eventjes… ik heb een stok kaarten meegenomen dus.. ff een spelletje… hij leert ons Dumol ofzo.. best een aardig spelletje… de regen is bijna over op een druppie na.. we vervolgen onze weg weer.. het is nu nog zo’n half uurtje… wat eerst 25 minuten was en vervolgens 40 blijkt.. brabants kwartiertje… we komen er nu ook achter dat er tussen Varanassi en Kathmandu.. een kwartier tijdsverschil is… oooh vandaar dat Martine.. in Chitwanpark heel de tijd achter ons aanzat dat we op moesten schieten… hahaha.. hoezo brabants kwartiertje.. :$ … het laatste stukje is echt een kuitenbijtertje en het regent inmiddels weer.. maar ja we zouden dan ook met een mooi uitzicht beloond worden.. helaas is het weer.. mwa.. en is het erg mistig dus helaas geen uitzicht.. maar het is er wel lekker koel en rustig.. ff chillen… bovenaangekomen blijkt het Hotel (Viewpoint) heel heel heel erg groot te zijn en hebben wij de hoogst gelegen kamer… nog 20 trappen op.. maar wel echt heeeeel mooi…. Een soort van torenkamertje… volgens mij zaten we op het hoogste punt op de berg… een ienieminikamertje… met 2 grote ramen.. dus veel uitzicht.. in de mist… het is een soort blokhutachtige Oostenrijkse inrichting.. hout… dit is echt het hoogtepunt van de vakantie… hahaha…. Misschien de volgende morgen een beter uitzicht.. wat is de beste tijd dan? 06:00u :$.... om 05:50u spring ik rise and shine.. uit de veren… en hoppa het dak op… mist… mist… en nog eens mist.. erger nog als de avond ervoor… eigenlijk zag je geen hand voor ogen… Hill bleef nog lekker ff snoozen.. NOT!.. slapen dus… maar we hadden met die gids afgesproken naar een uitkijktoren een uurtje verderop te lopen… maar dat had natuurlijk weinig zin met dit weer… ik 20 trappen af… kijken receptie dicht.. zijn kamernr. Was ook weer????? Ai ai ai.. ik zal zo vroeg maar niet aankloppen… achteraf bleek het ook de verkeerde kamer… lekker terug naar bedje… om 08:30u aan het ontbijt.. helaas heeft de chauffeur die ons zou komen halen het vergeten.. dus kunnen we lekker relax ontbijten.. (hadden gvrdd.. nog een uur kunnen slapen :$ ) potje Dumol dan maar… daarna met een rotgang de berg af.. zo hij heeft haast.. so far.. grtz R!CKske & Hill in the hills