Laatste dagje in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rick Broeren - WaarBenJij.nu Laatste dagje in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rick Broeren - WaarBenJij.nu

Laatste dagje in Nepal

Door: rickbroeren

Blijf op de hoogte en volg Rick

22 Augustus 2010 | Nepal, Kathmandu

rond de middag zijn we weer terug in Kathmandu.. zooo heb je nog iets aan je dag!!! Wat zullen we eens gaan doen?!!?... in tegenstelling tot India heb je hier.. allemaal bakkerijtjes met lekkere dingen… ff shoppen dan maar.. helaas geen appeltaart waar we ons op verheugd hadden… toch maar ff iets gaan bezichtigen dan.. in een boekenwinkeltje ff de lonely planet uit de kast getrokken, want die lag natuurlijk nog op de hotelkamer… tempeltje.. stupa.. vervolgens komt een ricksja-trappert op het briljante idee (waarschijnlijk omdat hij helemaal geen engels sprak) om naar de monkeytemple te gaan.. aapjes.. altijd leuk.. het is 20 minuutjes fietsen.. ipv een uur lopen… onderweg een paar keer afgestapt om te klunnen… want het is toch wel erg stijl omhoog voor de dunne beentjes van de fietsert… mee duwen haha… lachen met m… we hebben onderweg bij de bakker ff een cake gescoort en die ging er bij de fietsert ook wel in… bij de tempel… zou hij wel ff wachten.. half uurtje??! Goed!! Ff paar fotootjes en hoppa weg weer.. was de planning… maar de monkeytemple ligt ongeveer aan het einde van 1485 traptreden… :$ .. langs de offermannetjes en bedelaars en aapjes.. naar boven.. echt wel een hele mooie stupa… de aapjes zaten trouwens beneden.. hahaha… weer wie bekijkt wie.. we worden door een of andere koreaan.. op de foto gezet.. niet 1 foto.. nee gewoon een hele sessie met z’n mobieltje.. hij gaat er eens goed voor zitten… ik pak m ff terug met een 300mm objectief.. hoe genant!!!.. ik completeer m’n klankschalenset met een setje echte tingsah’s zoooo kan ik een heel concert geven joh… een ‘brabantskwartiertje’ (lees: 1 uur) te laat komen we weer beneden aan… toen ging het heuvelaf met de ricksjaw… op de heenweg zijn we 10 keer afgestapt en mee duwen.. maar nu gingen we in volle vaart bergaf.. de ricksjaw driver duwde met zijn slippers tegen de spatlap op zijn voorband.. (terugtraprem haha) het verbrandde rubber was te ruiken… beneden moest hij ff 3 keer de wegvragen maar uiteindelijk kwamen we dan toch bij het hotel aan… ai ai ai.. eerst een prijs moeten afspreken.. 5.000 rupees.. haha.. you’re kiddin’ (da’s 50 euro).. okay 2500 dan.. dan ben je eerst niet genaaid zeker.. maar 25 euro is nog steeds heel veel voor hier.. we geven hem 480.. en dan heeft hij nog voor 20 ritten verdiend… nu wordt het weer inpakken geblazen.. morgenvroeg vliegen we naar GOAaaaaaa…. Back to Indiaaaa…
Wat zei Martine ook weer: ‘I Never Do India Again’… en Nepal.. (Nepal Everday Peace And Love)…
Tot in India… Grtz Hilde & R!CK

• 22 Augustus 2010 - 16:46

Pa En Ma:

Nog 6 dagen??Het begint al op te schieten,laat bijtijds weten; hoe laat jullie op schiphol landen!We kijken ook op teletekst. Verder nog een gezellig verblijf in India.groetjes uit Den Dungen.XXX

• 22 Augustus 2010 - 19:10

Eef:

Heey Hilde en Rick,
    Wat n verhalen, ongelooflijk! Ben eindelijk bijgelezen, maar jullie maken wa mee! Mooi hoor, veel plezier in jullie
    laatste weekje!
    X Eef

• 23 Augustus 2010 - 16:23

Robkuh:

Heyyy Rickkisan!
    Jammer dat het in de Hills van Nepal mistig was! Wel een heel mooi vredig land met die monniken en hun boedhisme! Geniet nog van jullie laatste vakantie dagen in Goa!
    Alooha.....waar is die zon.....dan stuur ik m naar jullie daar in Goa!!! Enjoy.