Goaaaaaaaaaaaaa..n beaches - Reisverslag uit Goa, India van Rick Broeren - WaarBenJij.nu Goaaaaaaaaaaaaa..n beaches - Reisverslag uit Goa, India van Rick Broeren - WaarBenJij.nu

Goaaaaaaaaaaaaa..n beaches

Door: rickbroeren

Blijf op de hoogte en volg Rick

24 Augustus 2010 | India, Goa

Op naar GOA.. terug naar India… zo gemakkelijk als we Nepal in zijn gekomen (stempeltje in je paspoort.. formuliertje invullen en de grens over lopen) zo moeilijk komen we weg.. na ongeveer 6 keer te zijn gefouilleerd en 2 keer je tas helemaal uitladen.. formuliertje invullen… aanstekers in beslag laten nemen en de cola die we net gekocht hebben.. nog een keertje fouilleren.. zitten we eindelijk in het vliegtuig.. wel een aardige kist.. video on demand.. helemaal top.. het zou een uurtje of 5 vliegen zijn.. maar helaas zijn we er voordat de film afgelopen is.. ingevulde formuliertje inleveren.. en dan… dan wil de douane weten in welk hotel je gaat verblijven… ja dat weten we nog niet.. en dat is raar… heel raar… of ze dat niet vaker meemaken.. na een paar minuutjes glazig aangestaard worden.. worden we uitgenodigd in een apart kantoortje.. en wordt er nog een extra stempel gezet dat we de eerste 2 maanden niet meer India inmogen.. nou dat gaat ook niet gebeuren denk ik haha… vandaar dat we ook een double entrance visum hadden aangevraagd omdat we vanuit Nepal terug India inwilden.. ff overstappen op een binnenlandse vlucht naar Goa is ook raar… soms staan ze je hier aan te kijken of je iets heel raars doet, terwijl het eigenlijk iets is wat dagelijks honderd keer voorkomt…. Er staan dan ook meteen 5 mensen zich ermee te bemoeien.. goede werkverschaffing.. hahaha.. in Goa boeken we een hotelletje en hoppa met de prepaid taxi erheen.. volgens de een duurt het een half uur.. volgens de ander drie kwartier en volgens de taxichauffeur 1,5 uur.. ik ben benieuwd.. helaas volop regen in Goa.. monsoon.. we hebben een superdeluxe hotel.. met zwembad.. aan de zee.. soort resort.. helaas doet de tv het niet en de telefoon.. dus geen roomservice.. dan maar even in het restaurantje eten.. nog een best luxe kaart ook… helaas was het visgerechtje wat ik bestelde niet op voorraad en de andere visgerechten ook niet.. eigenlijk hadden ze maar 1 vis gevangen denk ik haha.. en de ober tekent op een papiertje een soort van platvis.. hahaha… maar met garnalen kon ook.. mmmm.. lekker…. Na een nachtje lekker slapen.. huren we ’s ochtends een scooter (we zitten namelijk een eindje buiten het dorpje.. ff eindje scheuren.. wel ff wennen.. aan de linkse kant van de weg.. koeien en honden ontwijken.. en flink toeteren.. haha.. best lachen eindelijk.. ohja ff tanken.. tankstations zijn dicht of verder weg… (zondag).. maar gelukkig kun je overal benzine kopen… gewoon per liter in een oude waterfles.. haha… we zijn eigenlijk wel de verkeerde kant opgereden, maar dan kom je altijd wel ergens terecht.. voor de gevangenis van Goa bv. Of bij een Fort (die hebben we gelukkig nog niet veel gezien).. of bij een heerlijk strandje in Candolim waar we dichtbij het hotel zijn.. eigenlijk hebben we wel een heel goed Karma.. want het zonnetje begint nog te schijnen ook.. lekker een cocktailtje bij een strandtent.. helemaal top hiero!!! We vermaken ons wel ;-) die scooter is eigenlijk wel handig dus we hebben hem nog een paar dagen langer.. kost toch bijna niets.. 300 rupees per dag (dat is 5 euro per dag).. de dag daarna zijn we naar Calangute gereden, waar het iets drukker is op het strand.. lekker wat gedronken bij een strandtentje… en op naar Baga.. hier is het al veel leuker op het strand.. we lopen de drukte een stukje voorbij en huren 2 bedjes.. zoooooo ff lekker liggen.. beetje lezen.. ja dat denk je… binnen 10 sec. 5 verkoopsters om je heen… Anita, Party.. haha… en nog een paar.. ze willen hun henna’s, kettinkjes en pedicurebehandelingen.. okay okay we kopen wel wat als jullie daarna opzouten.. haha… Hill heeft een mooie henna op haar voet, half uurtje werk.. daarna lekker ff relaxen.. Baga is wel heel leuk.. de golven zijn hoog, maar wel fun.. ff lekker in de Arabische zee zwemmen… het weer is bijzonder.. het is hartstikke bewolkt, maar je voelt de zon er doorheen branden.. lekker warm.. op het strand zijn kleine kinderen.. aan het koorddansen… en er is genoeg te doen.. lekker strandtentje.. garnaaltjes op de menukaart, cocktailtje wat wil je nog meer.. er lopen zelfs koeien op het strand.. haha… ondanks dat het al begint te schemeren.. toch ook nog even naar Anjuna gereden… waar de hippiecultuur een beetje aanwezig zou zijn nog.. niks van gemerkt… het is ook eigenlijk maar een heel klein plaatsje.. met wat winkeltjes en een rotskust.. dus geen strand.. maar ook weinig/geen touristen.. ff onder de locals… op de scooter in het donker terug.. gaten in de weg en koeien ontwijken.. waarschijnlijk is dit het laatste verslagje.. we gaan zo eens kijken om een ticket van Goa naar Mumbai te boeken en dan vliegen we terug naar Nederland.. en zitten we volgende week weer aan een boterham met (pinda)kaas… mmmm lekker… India is echt wel incredible.. zelfs na een maand blijf je verstelt staan van dingen die hier heel normaal zijn… al die uren reizen vliegen voorbij.. want je kijkt je ogen uit… de mensen zijn heel vriendelijk.. en het geloof speelt een heel belangrijke rol.. geen leven zonder muziek en kleur… wel heel veel armoede.. de mensen hebben het zwaar, maar lijken gelukkig.. 17% van de wereldbevolking… met een gemiddeld jaarinkomen van $ 997 echt een hele mooie ervaring.. en Nepal is ook echt wel heel mooi en relaxed.. hier wil ik zeker nog eens terug.. (leuk in combinatie met Tibet :) )… inmiddels komt het hier met bakken uit de lucht.. dus we gaan maar eens inpakken... tot snel allemaal in ons koude kikkerlandje.. Namastee.. Rham Rham ji.. R!CK

• 25 Augustus 2010 - 09:11

Naomie:

Hee Knuffelbeertje...;)

Wat een fantastische verhalen. super zo een ervaring zeg. ben echt super benieuwd naar jullie foto's. Daarom als je terug bent snel een keertje afspreken.

hug....xxxx Naomie

• 25 Augustus 2010 - 15:25

Diny En Wim:

Volgens ons zijn jullie wel weer aan vakantie toe. Wat een druk programma.
    Goede reis terug en welkom thuis in Den Dungen, het brabantse land waar het leven goed is.
    Groetjes

• 25 Augustus 2010 - 21:39

Pa En Ma:

weer gauw thuis heerlijk voor ons groetjes,pa en ma