Incredible India - Reisverslag uit Delhi, India van Rick Broeren - WaarBenJij.nu Incredible India - Reisverslag uit Delhi, India van Rick Broeren - WaarBenJij.nu

Incredible India

Door: rickbroeren

Blijf op de hoogte en volg Rick

23 Juli 2010 | India, Delhi

Yeeeaahh we zijn er! Geland op het vliegveld ’s avonds uurtje of elf.. dus de temperatuur valt heel nerg mee.. beetje benauwd is het wel, de lucht is erg vochtig… eerst door de paspoort controle een aantal mannen met snorren kijken ff in het papiertje en dan mag je door gelukkig waren de mannen met geweer niet nodig, het duurde wel lang… nooit in de kortste rij gaan staan natuurlijk.. maarja dan hoef je niet meer op je bagage te wachten, want die staat er al. Op advies van de captain een prepaid taxi genomen, dan weet je waar je aan toe bent.. maar zelfs dan kan het anders lopen haha… terwijl we in een bedompte lucht heel even een peukiemaat doen na 8 uur vliegen.. zien we van die leuke oldtimer taxi’s van het merk Ambassador.. heej die zijn grappig… terwijl we daar staan komen er 5 mannen op ons af.. ‘welcome to incredable India’ :-) zou dat de prepaid taxi zijn? Gaan we met z’n 5-en in die taxi? Huh? ‘welcome to India’hahaha… hop rugzakken op het dak en karren maar.. we hebben 2 taxidrivers.. da’s veiliger.. voor hun?!? Haha.. dat begint goed… helaas kunnen ze het door ons vooraf geboekte hotel niet vinden.. niemand schijnt er ooit van gehoord te hebben.. tja dat kan gebeuren in India, country full of surprises.. gelukkig zijn wij de beroerdste niet en we go with the flow… toevallig stopten we pcies voor een tourist information.. toevallig! Terwijl Hill even met de bijrijder gaat informeren binnen voor het hotel.. let ik op de bagage… de chauffeur valt bijna in slaap.. t was een lange dag voor m.. er liggen mensen in autos te slapen ( zo ongeveer 10 per auto, lekker knus), maar ook buiten op straat liggen overal mensen verspreid.. terwijl ene Thomas door het raampje tegen me aan begint te kletsen.. komen er steeds meer van zijn vrienden bij.. Thomas ziet eruit of hij 3 nachten niet geslapen heeft, maar hij is wel oké.. ‘welcome to India’ de mensen zijn zeer in je geïnteresseerd, waarschijnlijk door de andere huidskleur… ze maken zelfs foto’s van je.. mmm het duurt wel lang.. zal k Hill ff bellen ofzo.. kan de bagage ook niet hier zo achterlaten.. keuzes… maar gelukkig daar is ze weer.. we besluiten in het Hotel ernaast te gaan pitten.. deze is eigenlijk 50 euro per nacht, maar via de tourist info.. mogen we voor 15 euro gebruik maken van de kamer.. de kamer is netjes.. net nieuw.. het matras is nog ingepakt in folie en er hangt zelfs een lcd scherm.. deze is dan ook wel zo goed ingepakt.. nooit gebruikt.. nieuw.. nieuw.. nieuw.. ff lekker douche… er komen gelukkig na even wachten, wel meer als 3 straaltjes water uit de gloedjemoderne douchkop.. als een blok vallen we in slaap.. de volgende dag aardig uitgeslapen.. het is nodig denk ik.. ach het is toch vakantie en 3,5 uur tijdsverschil.. ff wennen.. alsof het toeval is.. komen we buiten meteen de gast van het tourist office tegen… de stad is zo groot en druk… dat we besluiten om toch maar een personal driver te nemen die ons de middag dor het stad cruised.. hij spreekt redelijk engels en zal ons naar het red ford brengen.. ford met muren van wel 18 tot 30meter hoog en 2 km lang… we wilden ook ff wat eten.. maar blijken bij een winkel in tapijten uit te komen.. oh ja dat moest je erbij zeggen ‘no shopping’ anders beland je om de haverklap bij een neef van een neef die nog iets te koop heeft… in de veronderstelling dat we naar het rode ford gaan komen we aan bij de ‘gate of India’ n soort van arc de triomph van Delhi.. er staan ongeveer 50 (overdijven maakt de zaak duidelijk) mensen een soort van deegballetjes te verkopen… kleine kinderen proberen Hill een henna aan te ‘smeren’… schattig zijn ze… je zou ze zo willen adopteren.. om het gebedel en gedoe wat te vermeiden gaan we even lekker rustig in het park zitten waar ze een cricketwedstrijd aan het spelen zijn… tenminste dat dachten we.. want we hadden opeens een hoop vrienden… wel gratis meel balletjes gescoord in ruil voor een sigaret.. maar ze zijn errug droog.. niet te eten eigenlijk… ‘welcome to India’ .. of we op de foto willen.. sgoed joh.. het blijken studenten.. ze gaan zo een potje voetballen.. haha hij heet Ricky.. ze spreken best aardig engels… na ff gechilled te hebben met ze.. gaan we maar terug naar de auto.. de chauffeur kwam ons al zoeken.. het duurde te lang naar zn zin denk ik… op naar het red ford.. we komen bij een heeele groote moslim tempel waar 10.000 mensen per dag komen bidden… Hill mag een groene leen sari aan… want een tshirt is toch wel errug bloot hoor… op een ‘Rick’sja nog even een stukje door old Delhi gereden.. daar ga je echt 100 jaar terug in de tijd… ik vraag me af of wij de mensen aan het bekijken zijn of zij ons.. maar het is erg mooi in het oude gedeeldte, maar ook erg druk en vies… we riskeren ons leven en steken de weg over.. het rooie ford heeft een aparte vrouwen- en mannen ingang… ik moest mn camera aan zetten.. ik denk om te kijken of er geen bom inzit ofzo.. helaas is het ford dicht en gaan we maar weer… mr. Cabdriver brengt ons naar een mooi restaurant alpha Spice… het eten is goed.. en we hebben er zelfs live muziek bij.. de kip tandoori smaakte super na heel de dag niets gegeten te hebben.. terug naar het hotel… zo dit was een eerste dag met al heel veel indrukken… geloof me.. we hebben er veel over gehoord en gelezen.. maar het is echt iets wat jemoet beleven… ‘incredable India’it is… na een nachtje in hetzelfde hotel te hebben geslapen gaan we vastberaden om niks te boeken afrekenen voor het hotel , maar dan bij het tourist office… krijgen er ontbijt en thee met melk.. 3 aanbiedingen verder en het advies dat het niet te doen is om in India per bus of trein de gouden driehoek te bereizen.. hebben we ons toch maar een personal driver aan laten smeren… maar nu een halve dag verder in de auto onderweg naar Mandawa… oh ik dacht naar Bikaner, waar de muizentempel (lees: rattentempel) is. Bikaner was zo’n 11 uur rijden, dus overnachten we in Mandawa.. de maximum snelheid hier op de ‘snel’weg is 90 km/u.. sneller gaat ook niet door alle kuilen in de weg. Onderweg kijken we onze ogen uit. Koeien op de weg.. geiten..schapen.. kamelen… hier en daar ff stoppen om tol te betalen.. onze chauffeur heet Sunal, hij komt uit de kaste van de militairen, de op een na hoogste kaste.. hij heeft wel gestudeerd en speelde in het provinciale cricketteam.. door wat problemen tijdens de studie heeft hij besloten ermee te stoppen.. en is nu chauffeur.. hij is best grappig en houd wel van een praatje.. hij zal ons 11 dagen naar al de mooie en bekende plekken in de gouden driehoek brengen..

Namaste Hilde & Rick

• 23 Juli 2010 - 14:27

?:

Ben reuze benieuwd naar je avonturen Rickystan!

XX

• 25 Juli 2010 - 18:10

Annet:

Hoi Rick,

Een prettige vakantie
    en een goede reis samen.

groetjes uit Haarsteeg

• 27 Juli 2010 - 15:53

Pa:

hartelijk welkom in Delhi Pa en Ma

• 28 Juli 2010 - 09:44

Lobke:

Hey Rick,
    Al teboven van de cultuurshock? Al dat ene shirt nodig wat helemaal onder in je tas zat?
    Geniet ervan!
    Veel plezier met Hildes!