Indiaaahhahaaaaa - Reisverslag uit Mandāwar, India van Rick Broeren - WaarBenJij.nu Indiaaahhahaaaaa - Reisverslag uit Mandāwar, India van Rick Broeren - WaarBenJij.nu

Indiaaahhahaaaaa

Door: rickbroeren

Blijf op de hoogte en volg Rick

30 Juli 2010 | India, Mandāwar

Na een dag vol mega indrukken en een nachtje lekker chillen vertrekken we naar Mandawa,

na een rit van ongeveer 6 uur komen we aan bij de heritage.. een ‘hotel’ ahummm.. residentie van zakenlui uit het verleden wat je geen hotel mag noemen.. het ziet eruit als een sprookje uit 1001 nachten… zeer hoog fata morgana gehalte.. we hebben een erg luxe kamer.. als Hilde het raam openslaat, staat er aan de andere kant van de straat een pauw trots zijn veren uit te slaan.. met een spanwijdte van wel 2,5 meter.. (Rick.. overdrijven maakt de zaak duidelijk haha) meteen gaan we weer naar beneden…want de gids staat klaar om ons de andere heritages in de stad te laten zien.. sommigen zijn zo’n 250 jaar oud.. hier werd vroeger de handel bedreven en nog meer.. haha.. de huizen werden bevoorraad door een karavaan met kamelen en er werd gehandeld en gefeest en gedanst.. Het hindoeïsme kent 103 biljoen goden (rick: dat zei de gids hoor).. het wordt al donker in het stadje… wat trouwens echt heel mooi is om te zien (voor 1 dag dan)
Het wordt al vroeg donker.. zo rond een uur of 19-20u is het al bijna pikkedonker.. de gids loods ons een winkeltje binnen met tapijten en tafelkleden, dekbedden.. lekker warm! Het is zo’n 35 graden en erg vochtig.. aan de wegen te zien heeft het flink geregend (monsoon).. je ontkomt er niet aan dat ze je iets willen verkopen (aansmeren) we zitten er samen met twee meisjes uit Frankrijk.. we houden de verkoper een beetje voor de gek.. maar dan duurt het alleen maar langer… we zijn amper binnen en de stroom valt uit.. echt donker en dan met een creep van een gids (beetje een gladde).. die je marihuana wil verkopen, waar god weet wat voor straf op staat.. haha… 10 jaartjes extra India pff no.. way.. we keren terug naar het hot… heritage! Als we door de smalle straatjes (ik bedoel zandweggetjes) lopen in het bijna pikdonker en de locals op straat hangen.. wanen we ons bijna in een sprookje..
Terug bij de heritage zien we onze chauffeur nog even en binnen ontmoeten we een enorm schattig opaatje die een show gaat opvoeren met poppen.. begeleid door een jongen die op een jambe speelt later blijkt dit een van zijn vijf zonen te zijn.. hij speelt met poppen van kamelen, olifanten en zelfs een man op een paard met twee fakkels (echt vuur, je had erbij moeten zijn geweest).. en zelfs een kinda moonwalkende michael jackson… we maken nog een praatje met deze twee schatten van mensen.. en worden bijna zowat bij hun thuis uitgenodigd.. volgende keer maar.. ook maar even een mailtje wagen naar Lonely Planet over dit superidyllische plaatsje.. we kijken nog even vanaf het dak van de heritage naar het uitzicht over dit mooie plaatsje waar de locals inmiddels waarschijnlijk slapen.. er lopen nog wat gekko’s over de muur… chop chop.. bedtijd!! Morgen weer een nieuwe dag.. we gaan naar Bikaner waar o.a. een muizen (lees: ratten)tempel is… zijn deze beestjes naast de koeien ook al heilig?

Op naar de volgende ervaringen..

Grr... Hilde en Rick