Mijn vriend de Neuuushornn... Prs. Bernard - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Rick Broeren - WaarBenJij.nu Mijn vriend de Neuuushornn... Prs. Bernard - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Rick Broeren - WaarBenJij.nu

Mijn vriend de Neuuushornn... Prs. Bernard

Door: rickbroeren

Blijf op de hoogte en volg Rick

18 Augustus 2010 | Nepal, Sauraha

Zoooo we hebben Viezenassi (Varanassi) weer achter ons gelaten…. Veel indruk gemaakt, maar ook wel heel relax op n bootje op de Ganges (z’n gangetje of nie Jarno) helaas dat we er allebei ziek zijn geworden.. maar na een paardemiddeltje weer op de been na 1 dagje… we hadden ook het ergste voorgesteld na alle verhalen over de Ganges, maar het viel dus allemaal heel erg mee.. we hadden een heel schoon en mooi hotel dus batterijtje weer helemaal opgeladen… helaas is die weer aardig leeggeraakt gedurende het reizen die nacht… in een Tata indica.. soort van Opel Corsa.. zonder schokbrekers… over een weg vol met kuilen… naar de Nepalese grens gestuiterd… er was iets mis met de airco denk ik… want telkens als die aanging dan sloeg heel de voorruit aan en zag onze stinkende chauffeur niets meer.. en zo dus een uurtje of 5 in de auto… poeh poeh… van slapen kwam dus niet veel… je moet je benen ook bijna in je nek leggen… in zo’n soort van Nissan Micra… we reden om 22u weg en stonden om een uurtje of 04:00u bij de Nepalese grens waar 2 ambtenaren onder een klamboe lagen te slapen… die mochten we pas na 06:00u wakker maken, want dan ging de grens pas open… de ‘broer’ van Tika zou ons aan de grens opwachten… je mag de grens alleen lopend over… ff stempeltje op je visum.. formuliertje invullen… no problem… als we bij de ‘broer’ van Tika ff een chai-tje drinken komt onze chauffeur eraan… met een nog kleinere auto.. hahaha…. Als we door Nepal rijden valt mij meteen het minder drukke.. relaxte.. leven op… rijstvelden… en bergen.. superrelax!!! Helaas heeft het best behoorlijk geregend… en ligt de weg vol stenen… er komen ook af en toe flink wat stenen naar beneden en staan er veel wagens op zn kantje in de berm.. oepss… na een uurtje of 4 komen we aan bij Chitwan National park.. een natuurgebied van ca. 1500 vierkante km.. waar nog wilde olifanten, neushoorns, beren en aligators vrij rond mogen quaanselen… eerst is het nog lang zoeken naar het hotel, maar uiteindelijk komen we in Sauraha waar we in het Chitwan Jungle Wildlife Camp blijven voor 2 nachtjes.. het hotel ligt aan de rivier met uitzicht op het park… helaas geen airco, maar het is ‘keigezellig’ horen we uit de mond van een Nepalese jongen.. het hotel is van Martine een Nederlandse vrouw die het hotel runt.. m.b.v. lokale werknemers.. heel leerzaam en goed voor de werkgelegenheid… het gaat er allemaal heel gemoedelijk aan toe… en het is er lekker rustig…. Echt een groen paradijsje daar… na ff een paar uurtjes bijkomen van de ruwe nacht… krijgen een lunch aangeboden… eindelijk een beetje lekker en normaal voedsel.. een zucht van verlichting na India… ’s middags gaan we naar de elephant breeding farm, waar we jonge olifantjes zien.. je kan er uren naar kijken… echt leuk!... maar we moesten wel eerst even een riviertje over in een uitgeholde boomstam die als kano gebruikt word.. dwars over de sterke stroming… beetje wiebelig!! :$ we scheppen bij water… maar na bijna uitglijden in de modder komen we toch aan de andere kant… Parkas is ook mee… een jongen van 18 die bij het hotel is komen werken en het gidsen een beetje moet leren nog.. dus ff in t engels.. no problem… de olifanten worden ook net gevoerd.. ze krijgen een soort van met rijst gevulde grasballen… waar ze met hun slurf behendig de rijst uitsnoepen en het gras laten liggen… maar met gras kun je ook hele creatieve andere dingen.. zoals insecten wegslaan.. een kapsel maken.. etc.. ’s avonds wat gitaar zitten spelen… en trek redelijk wat bekijks… Shoeman wil de volgende avond ook mee jammen… en schijnbaar krijgt Martine ook een lach op haar gezicht om weer eens wat Nederlandse nummers te horen… het is hier keigezellig!! De volgende ochtend vroeg op… 6u we gaan een kanotocht maken… hopaaa… weer in zo’n boomstam.. samen met een paar Aziatisch uitziende Amerikanen de boot in…. Haha Shuman vraagt waar hun roots liggen omdat ze er niet Amerikaans uitzien… haha… Mongolen… verèkte Mongol… hahaha…. Onderweg met de kano zien we een alligator liggen… je moest wel goed kijken… daarna met Shuman en Parkas de jungle in voor een wandeling van een uurtje of 2-3… door het 8 meter hoge gras en helaas zien we alleen een paar apen… (die liepen voor ons haha)…. En wat vogels en vooral heel veel rood-zwarte kevers…. ’s Middags op een olifant door de jungle en hoppa… een neushoorn met een kalfje… en een hoop herten… wel leuk.. me tarzan… Hilde Jane… hahaha…. Allemaal best relax hier… vandaag zijn we op weg gegaan naar Kathmandu.. uurtje of 5 in de bus… maar gelukkig geen wegblokkades zoals de geruchten waren zou er gestaakt worden… maar goed dat we vroeg weg waren anders zou heel onze planning in duigen vallen…
Kathmandu we do! :)

• 18 Augustus 2010 - 18:10

Pa En Ma:

Rick ga je ook de Mount Everest op ;met een kabelbaan als die er is.
    Verder veel plezier samen en tot een andere keer DOEI xxx

• 18 Augustus 2010 - 21:45

Lobke:

Hey Rick,
    Mooi dat je weer beter bent! Mooi paardemiddel dan.. meenemen zou ik zeggen.. misschien helpt het ook wel tegen een flinke kater!
    Zoals ik lees hebben jullie het echt super leuk. Had ook niet anders verwacht.
    Heel veel plezier nog, he! Groetjes Lobke

• 20 Augustus 2010 - 20:20

Janwillem:

wat een leuke verhalen ,echt indrukwekend,leuk om te lezen maar het gaat jullie goed ! maar het wordt tijjd dat jullie naar huis komen want ik begin jullie te missen !!

gr Janwillemxx

• 21 Augustus 2010 - 22:37

Tonnie En Piet:

hoi mupkke zoo ik lees is alles wel goed met jau geniet van alles wou ge tegekomt wij gaun nou ook vakantie houwen maur dan dan op un andere manier gr, van die ut crommert