Bon bini Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Broeren - WaarBenJij.nu Bon bini Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Broeren - WaarBenJij.nu

Bon bini Curaçao

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

23 Juli 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon bini, Even wennen, vliegen met Dex in de Boeing 787 Dreamliner ging boven verwachting super goed. Dex was heel relax en heeft lekker op schoot twee keer een slaapje gedaan en met Marcus van de Antillen lekker met autootjes zitten spelen in het gangpad. Met ons vliegtuigstoelbuurmeissie van een jaar of 18 had Dex een goede band, zonder ook maar één woord te hebben gewisseld, ze sprak Engels,  voelden ze elkaar goed aan en hadden het supergezellig 10 uur lang. Bij de Curaçaose douane zwaaide het voltallig cabinepersoneel Dex uit en Dex zwaaide vrolijk terug. Een gezellige vriendelijke big mama bracht ons met haar busje naar de Scuba lodge in het Pietermaai district van Willemstad, waar we een leuke pastelblauwe kamer kregen, helaas wel met een roze baby campingbedje, maar dat wilde helaas niet blijven staan, altijd iets met die dingen, maar een Antilliaans kwartiertje verder kregen we een blauwe die leek op die van ons thuis (die aanvankelijk niet in wilde klappen en dan kan je hem ook niet retourneren naar de winkel XD). Dat er geen matrasje bij zat wordt opgelost Door heel veel handdoeken. Lekker in de airco geslapen na een welkomstdrankje wat hard aanpakt maar lekker met de voetjes in het zand aan zee mmmmmm, het is hier zes uur vroeger dus gevoelstijd 04:01 u na 10 uur reizen, moe en voldaan.

Na een lekker ontbijtje uit de picknickmand (leuk concept) met lekkere koffie van verse bonen, jus d'orange erbij en lekker vers fruit voor Dex even wat dollars gewisseld voor Guldens, wel grappig om weer eens te betalen met onze oude vertrouwde Florijnen, de biljetten lijken wel op onze oude vertrouwde snip, geeltje en joetje. Dex doet zijn eerste stapjes op Curaçao en zit gelijk helemaal onder het zand, ook een trapje met treden van ca. 20 cm hoog, geen probleem, knap hoor, leuk met Dex hier, ben benieuwd wat hij nog allemaal gaat ontDexen ;D we hebben de bagage even uitgepakt en lekker even gechilled voor het hotel, even een schoonheidsslaapje en gaan zo eens Willemstad gaan verkennen. Boa tardi we hebben vanmiddag lekker met zijn drietjes een wandeling gemaakt naar het oranjeplein waar we een twaalfuurtje met oerhollandse bruine boterhammen hebben genuttigd, lekker handig want Dex kon dan gewoon mee eten. Ik heb de kaas van mijn brood laten eten want die vind Dex het lekkerst .. taat ... taat! roept hij dan. Natuurlijk hebben we ff de toerist uitgehangen  en zijn we met de immens grote teksten 'CURACAO' en 'DUSHI' op de foto gegaan, beroepsdeformatie? De meeste Signs zijn hier nog handgeschilderd, hele leuke muurdecoraties en bewegwijzeringsbordjes, leuk om te zien hoor, met de mooiste (pastel)kleuren. Daarna nog ff wat proviand ingeslagen en even een zwemshirtje voor Dex gescoord, ff een bachata met Dex gedanst in de winkel en hem even lekker laten uitkuren in de winkel, de kassiere op de benedenverdieping kon niet geloven dat het dat kleine ventje was die ze op en  neer hoorde rennen. We zijn even de drijvende pondjesbrug overgestoken en daarna lekker even een duik genomen in ons prive zwembadje voor onze hotelkamer, lekker onder de waterval want dat vond Dex het leukst, onder de palmbomen zwemmen, al jaloers? Nee.... het andere zwembad grenst aan zee ;P Morgen gaan we een auto huren  om de rest van het eiland te verkennen en alle mooie baaitjes te ontdekken. Zo maar eens gaan dineren, alles is hier superrelaxt en we hebben ondanks het tijdsverschil, het vakantiegevoel al goed te pakken, volgens ons heeft onze kleine Dex van 1 jaar en 3 weken hele goede vakantiegenen. .. ik zit nu lekker op de veranda aan een bacootje te genieten van dit goed begin van onze vakantie en volgens mij is het echt waar dat docenten werken op zonne-energie, 100% power! Groetjes uit Curaçao x

• 23 Juli 2015 - 08:21

Annet:

Hallo daar onder de palmbomen.
    Deze eerste vakantie met Dex, geniet ervan.
    Leuk een verhaal te lezen ga zo door.

Groetjes en knuffel Opa en Oma

• 23 Juli 2015 - 16:41

Martien En Riek Broeren:

Hallo daar wij hebben geen palmbomen komen jullie toch wel terug,
    anders komen we Dex halen hoor.
    Groeten van ons liefs Opa en Oma

• 23 Juli 2015 - 21:14

Samantha:

We zitten nu bij jullie pap en mam, omdat we ons kleine vriendje nu al missen.
    Geniet van jullie vakantie en tot snel weer, dikke kus voor Dex.

Pat&Sam.