Belize Ambergris San Pedro - La Isla Bonita - Reisverslag uit San Pedro, Belize van Rick Broeren - WaarBenJij.nu Belize Ambergris San Pedro - La Isla Bonita - Reisverslag uit San Pedro, Belize van Rick Broeren - WaarBenJij.nu

Belize Ambergris San Pedro - La Isla Bonita

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

19 December 2023 | Belize, San Pedro

Belize

Caye Ambergris, San Pedro

[e-1f3b5]last night I dreamt of San Pedrooooo’

Van het nummer van Madonna… Isla Bonita.

Maar eerst de auto inleveren op de Airport van Chetumal, zuid Mexico. Vanuit daar met een taxi naar de haven. We gaan met de boot. Hiermee omzeilen we gedoe bij de grens. Voor we vertrekken moeten we hier door de immigratie, allerlei formulieren invullen. Hop hop opschieten, paspoort, door allerlei poortjes en hekjes en vervolgens komen we weer op dezelfde plek. HAhA!! De boot was prima, Rick vroeg,voor een vriendin, [e-1f60a] of de zee wild was. Neujjj viel mee… gelukkig viel het ook mee.

Geen spuugzakjes nodig gehad.

Helaas komen we in de regen aan… bij aankomst weer paspoort, aantal vragen en hoppaah daar zetten we onze voetjes op het eiland. Iedereen crosst hier rond in een golfkarretje [e-1f923]. We hebben een hotel met uitzicht op de zee. Lopen onze kamer uit en zetten meteen onze voetjes in het zand… helemaal top. Dex en Jimi bouwen een hut van palmbladeren en plukken kokosnoten uit de bomen, voetballen met de local Messi’s op het strand. Good vibes!

Hier boeken we een snorkeltour, we zien het Belize barrier reef, zwemmen tussen verpleegsterhaaien, roggen, nemo’s, heel tof! Gaan op zoek naar Manatees ( helaas niet gevonden) zien zeepaardjes en als bonus zwemmen er 3 dolfijnen met onze boot mee. We lunchen op het eiland Caye Caulker en lopen daar in 1 uur het eiland rond, alleen zandwegen, palmbomen, barretjes en wederom hele

vriendelijk mensen met altijd een grote glimlach op hun gezicht. Wat ook meehelpt is dat iedereen hier Engels spreekt. Dex en Jimi beginnen het ook al te snappen en te spreken, wat gaat dat snel! Willen we gaan vertalen en dan zeggen ze: ‘ weet ik wel mama!’. We zijn hier bij de chocoladeschool geweest, hebben geleerd hoe de Maya’s chocolade maakte. En natuurlijk geproefd, helaas zijn onze smaakpapillen verpest, we vinden het pas lekker als er een flinke hoeveelheid suiker is toegevoegd.

Wisten jullie dat Sinterklaas ook de Nederlandse kinderen op dit eiland kan vinden?! Eerst een vuurtje gestookt in de zelf gemaakte bbq van Dex zodat de pieten en Sint weten waar we zijn en we hebben een muurschildering ontdekt van saint Nicolas. Dit alles inclusief pepernoten ( thanx Ellen!) en chocolade letters! Helemaal leuk!!

Ook aan onze spiertjes en conditie is gedacht, een MMA vechter heeft Dex en Jimi een workout gegeven tussen de local kids. En vervolgens waren wij aan de beurt. Man man, ik was de enige vrouw en toen ze echt gingen worstelen ben ik afgehaakt, laat maar! Maar wel heel leuk om mee te maken.

Omdat we hier overal golfkarretjes zien rijden ( ze hebben geen golfbaan) hebben we er ook één gehuurd, kunnen we het hele eiland mee rondcrossen en doen waar we goed in zijn, bietje kwaanselen!! Op zoek naar secret beach, welke met grote letters aangegeven stond [e-1f602].

Inmiddels zijn we in San Ignacio, dichtbij de jungle van Belize. Ook weer fantastisch maar daarover later meer!!

Adios Amigos!

ps. je kunt ons ook volgen op (met filmpjes):