Mexico Tulum - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Rick Broeren - WaarBenJij.nu Mexico Tulum - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Rick Broeren - WaarBenJij.nu

Mexico Tulum

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

19 December 2023 | Mexico, Tulum

Tulum

Daar gaan we dan, vamos… op pad naar Tulum! Even wennen, deuren op slot, alle kostbare spullen ver weg gestopt. Tweede portemonnee… achja, je weet maar nooit maar was helemaal dikke prima.

Het echte avontuur gaat beginnen!!

Het is 1 rechte weg naar Tulum.

Daar zijn we op pad gegaan naar ons eerste bezoek aan een cenote, grand cenote, heel cool, snorkelen onder de grond met schildpadjes, visjes en mega helder water.

Vervolgens hebben we nog wat andere cenotes bezocht, iedere cenote met zijn eigen charme. Volgende dag op pad naar de paradijselijke stranden. Eerste stop, parkeren voor €10… met een minimum besteding van €60 p/p uhhh nee man gaan we niet doen. Even verder rijden.. daar was een gratis strandje, helemaal prima, heerlijke plek. Het is weer 1 rechte weg langs het strand, helemaal vol met te dure en hotels en restaurants, blaaskakende Amerikanen… blehhh!! Zo zonde van de mooie plek. Later die week nog maar eens op pad en stukkie verder rijden. Daar komen we bij een natuurreservaat, betalen om er doorheen te rijden, doen we… bumpy ride… crossen papa!!! Crossen door de jungle, mannendingetje. Wel mooi, aapje gezien.. even stoppen hier, even stoppen daar… paradijsjes! Hadden we dat maar eerder ontdekt. Toch vaker gaan ‘kwaanselen’ [e-1f923].

Adios Amigos!!