Ergens op een stadloze boulevard... Palm beach - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Rick Broeren - WaarBenJij.nu Ergens op een stadloze boulevard... Palm beach - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Rick Broeren - WaarBenJij.nu

Ergens op een stadloze boulevard... Palm beach

Door: Rick Broeren

Blijf op de hoogte en volg Rick

30 Juli 2015 | Aruba, Aruba

De mensen achter ons in de rij voor het inchecken zien gelukkig er wel de humor van in als we tot drie keer toe onze bagage over twee koffers en drie losse tassen moeten herorganiseren en zeggen: wij moeten ook nog.. Bekend probleem, de beambte fluistert: ik kan niks doen, mijn baas staat achter me hihi...
We zijn veilig geland met een Fokker A 50 op Aruba, opstijgen en weer landen, vlucht 25 minuten, je moet heel snel schrijven om je immigration formulieren in te vullen anders sta je alweer voor de douane. Dex geniet van zijn flesje tijdens het stijgen, maar helaas tijdens het landen was zijn flesje net op, maar het ging keigoed... Wat een lieverd is het toch.. Als we geland zijn in Aruba staat er een chauffeur klaar, gezellige olijke zwaarlijvige kerel met een vriendelijke kop, echter heeft hij het te druk met zijn telefoon en te zwaar om zijn eigen lichaam mee te zeulen, dus een koffer overnemen van een stel met een hoop tassen en twee koffers en een baby in een buggy, dat is niet in hem opgekomen, zit gewoon niet in het systeem, kun je ze niet kwalijk nemen toch, lamme anti's XD, tijdens de rit is hij drukker met zijn telefoon bezig dan met autorijden, eigenlijk indirect een averechtse bijdrage aan de verkeersveiligheid door Mark Zückerberg en Steve Jobs. Maar we komen heelhuids aan op locatie.
We hebben een heel relaxt huisje aan zee , heel rustig gelegen, dus lekker even een paar dagen heerlijk ontspannen hier..
We zitten best afgelegen in het Aruba beach house, een idyllische omgeving relaxed ingericht met loungestoelen onder de palmbomen in de tuin en af en toe zit er een hagedisjes valk bij je voeten. De eigenaar van het beach house lijkt op een kruising tussen een overjarige surfdude en captain Iglo en is heel vriendelijk, neemt de tijd en het bedje voor een driejarige wordt snel door tipi-one en tipi-two omgeruild voor een campingbedje voor onze dreumes.
De eigenaar brengt meteen een ijskoud sixpack Balashi biertjes (op Aruba gebrouwen in Santa Cruz; het voormalige goudsmelterijgebied en zoetwaterbron van Aruba, je ziet hier trouwens ook veel Amstel Bright; 275 ml fris biertje als hij ijs en ijskoud is, maar wel weinig (neusdruppels)) en we mogen zijn reserve Jeep Cherokee lenen om boodschapjes te doen. Dex vind het leuk in de Jeep brrrrum brrr brrrrum toet toet.. Na even zoeken hebben we de Sunny Malket (Market.....Chinees) gevonden, waar we de nodige proviand inslaan, de Chinees achter de kassa vraagt iets in een taal die we na vijf keer herhalen nog steeds niet begrijpen, volgens mij bedoelde hij of het met pin of chip (bestaat dat nog) moest gebeuren, maar het is gelukt, we gaan lekker chillen bij het huisje. We zijn er eigenlijk nog steeds niet uit of er nu tijdsverschil tussen Curacao en Aruba zit, volgens een aantal pagina's op internet niet, maar we hebben toch een half uur richting het Westen gevlogen en gereden, maar ja een Antilliaans kwartiertje meer of minder maakt ook niet uit (zijn we wel gewend dat Brabants kwartiertje).
We geven de sleutel van de Cherokee terug en laten weten dat we wel een positieve beoordeling achter zullen laten, maar we moesten dat van de auto, maar niet vermelden, er zijn altijd mensen die dan verwachten dat hij dat altijd doet, dus bij deze hij leent niet aan iedereen zijn auto uit.

Zo lekker vroeg opgestaan (Dex plukt de dag en is vaak vroeg wakker, uurtje of 6 / 7). We eten een lekker ontbijtje met vers fruit en gaan de boulevard verkennen en als doel hebben we besloten om toch maar eens een wasje te doen. Het ene na het andere mega resort met chille zwembaden, mmm de mensen hebben hier geen polsbandjes (;P wink), maar na lekker een drankje te hebben gedaan (Mango Mojito) schijnt het nog 20-25 minuten lopen te zijn als ie langzaam loopt. Toch blijken onze Nederlandse lange benen niet beter op te schieten (hoe heet de holte van je elleboog eigenlijk? bedenk ik mezelf als ik Dex insmeer met factor 50, toch denk ik dat Dex als een Antiliaan terugkomt, want zijn prille pigmentjes doen het goed) en lopen we dus bijna een uur voordat we bij Quicky Licky zijn, waar we een wasje draaien en Dex vrolijk meehelpt door met de waskar door de ruimte te scheuren... Brrrr.... Brrrrr... Brum brum.. Toet toet... Lekker ff eten bij Wendy's terwijl de droger de was droogt, ondanks windkracht 11 (lekker Kiten, zal ik morgen mijn IKO 3 gaan halen :P) en 32 graden Celsius droogt de was hier totaal niet.
Kom we gaan terug en dan liggen we lekker op Aruba op een parelwit strand aan de azuurblauwe zee onder de palmbomen met een lekker Amstel Brightje, Dex heeft lekker in de branding gespeeld en in zijn babyfloat zwemband rondgedobberd in de zee en ligt heerlijk te slapen in zijn buggy nu. Aruba is echt een aanrader! Good life! Doen morgen nog een dagje strand...